ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

ЯК ЛЮБИТИ ДИТИНУ, РЕКОМЕНДАЦІЇ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ДЛЯ БАТЬКІВ

ВПЛИВ МУЗИКИ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ БАТЬКАМ ПРО КОРОНАВІРУСНУ ІНФЕКЦІЮ

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ЩОДО ВІДВІДУВАННЯ ДІТЬМИ ЗАКЛАДУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ЗВИКНУТИ ДО ДИТЯЧОГО САДКА

РОЛЬ СІМ’Ї В РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

ТЕАТР І ДІТИ

З ДЖЕРЕЛ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ

РОЗВИТОК ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ

ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ ПІД ЧАС ВІЙНИ

ТЕАТР І ДІТИ

 

Театр і діти
 
Театр-мистецтво прекрасне!
Воно облагороджує, виховує людину
Той, хто любить театр по-справжньому,
 завжди забирає з нього запас мудрості і доброти!
Станіславський К. С.
 
Деякі поети називають театр “чарівним краєм”, доречно додати, що це чарівний край, в якому дитина живе, граючи, а у грі вона пізнає світ таким, як він є.
Театральне мистецтво зрозуміло дітям, адже в основі театру лежить гра. Театр має величезний, доброзичливий вплив на емоційний стан дитини. При слові театр їх очі загоряються радісними іскорками, а обличчя світяться посмішками.
На перших порах головну роль в театралізованій діяльності повинні брати на себе батьки,розповідаючи та показуючи різні казки та потішки, щоб діти, наслідуючи дорослих, самостійно могли обіграти фрагменти літературних творів.
Домашній театр - це сукупність театралізованих ігор і різноманітних видів театру. Сюди можуть входити ляльковий, настільний, тіньовий театри.
У настільному театрі іграшок використовуються різноманітні об’ємні іграшки або фігурки з картону, фанери, фабричні іграшки, іграшки-саморобки з природного і покидькового матеріалу…
Найпростіший і найзручніший театр гумових іграшок. Вони повинні бути приблизно одного розміру,тобто такі ,щоб мишка не була вищою за кішку.
Театр кухлів виготовити дуже просто. Для цього беруть пластмасові кухлі однакового розміру та кольору, перевертають їх догори днищем і збоку від ручки приклеюють картинку персонажа,намальовану або вирізану з старих дитячих книг.
У тіньовому театрі грають не об’ємні ляльки, а ляльки - силуети. Під час демонстрування будь-якого сюжету діти дуже люблять дивитися, як рухаються темні фігурки людей,тварин,птахів на яскраво освітленому екрані. Дітям подобаються зображення героїв, які можна зробити за допомогою пальців рук,як вони будуть рухатися та спілкуватися між собою.
Діти люблять перевтілюватися в різних улюблених героїв і діяти в їх імені відповідно за сюжетами казок, мультфільмів, дитячих вистав. Домашні постановки допомагають задовільнити фізичний і емоційний потенціал.Діти вчаться помічати хороші і погані вчинки,виявляти допитливість. Вони стають більш розкутими і товариськими, вчаться чітко формулювати свої думки та викладати їх публічно, тонше відчувати і пізнавати навколишній світ.
Значення театралізованої діяльності у всебічному розвитку неможливо переоцінити розвивається мова, пам’ять, цілеспрямованість, посидючість, відпрацьовуються фізичні навички (імітація рухів різних тварин, людей). Крім того, заняття театралізованою діяльністю вимагають рішучості, працьовитості, кмітливості. А як загоряються очі дітей коли дорослий читає вголос, інтонаційно виділяючи характер кожного героя твору. Наслідуючи інтонаційної виразності мовлення дорослого, дитина сама виразно передає зміст твору,підтримує діалог, намагається точно відобразити події.Таким чином у дитини розвивається діалогічна мова, її інтонаційна виразність, а в подальшому засвоюється літературна мова, що так необхідна в школі.
Театральні ігри завжди радують дітей, користуючись у них незмінною любов’ю. 
Діти бачать навколишній світ через образи, фарби, звуки. Вони сміються, коли сміються персонажі, сумують, засмучуються разом з ними. Із задоволенням перевтілюючись в улюблений образ, діти добровільно приймають і привласнюють властиві йому риси.
Різноманітність тематики засобів зображення, емоційність театральних ігор дають можливість використовувати їх з метою всебічного виховання особистості.
Батьки можуть також стати ініціаторами організації в домашніх умовах різноманітних театралізованих ігор. Це можуть бути ігри-забави, ігри-драматизації під час читання віршів, слухання казок, записаних на дисках з їх подальшим розігруванням і інше… Такі спільні розваги можуть зіграти велику роль в створенні дружньої, довірливої творчої атмосфери в сім’ї, що важливо для зміцнення сімейних відносин.
Для організації такої діяльності в сім’ї повинно бути створене відповідне художньо-естетичне середовище, що передбачає наявність іграшок або ляльок, зроблених своїми руками, фонотеки і бібліотеки казок, дитячих музичних інструментів, інструментів-саморобок, дидактичних ігор.
 Запропонуйте з дітьми пограти у гру «Похід до театру» під час якої всі будуть дуже чемними і дотримуватись правил поведінки (причепуритися, приходити вчасно, не їсти у залі, вимкнути телефони, не розмовляти, аплодувати).
Цінність театральної діяльності, в тому що вона допомагає дітям візуально побачити зміст літературного твору, розвиває уяву, без якої неможливе повноцінне сприйняття художньої літератури. Адже вміння жваво уявити собі те, прощо читаєш або чуєш, виробляється на основі зовнішнього бачення, з досвіду реальних уявлень.
Драматизація служить для дитини засобом прояву артистичних здібностей, розвитку мови, морального досвіду.
Гра в театр дуже близька дитині, яка прагне всі свої переживання і враження висловити в дії.
Хочеться особливо відзначити, що в процесі театралізованої діяльності активізується словник дитини, вдосконалюється звукова культура мовлення, пам'ять, формується ставлення до навколишнього світу. Необхідна і участь батьків у театралізованій діяльності у дітей і у дитсадку. Це викликає у дітей багато емоцій, загострює почуття гордості за батьків які беруть участь у спільних театралізованих постановках.
Радимо усім батькам давати дітям волю у цьому виді діяльності. Адже театр поєднує у собі усе для того, аби дитина всебічно розвивалася та була успішною у майбутньому навчальному процесі.
Грайте з дітьми! Викликайте у дітей емоційну чуйність, розвивайте творчу ініціативу. 
 
Наталія Духанова, вихователь